Vakantie rooster.

14 april 2013 - Ulaanbaatar, Mongolië

Deze week hebben we een vakantie rooster gedraaid. Vakantie rooster in de kou omdat de machine die in het boilerhuis staat en iedereen van warmte moet voorzien, althans de verwarmingen warm moet houden, kapot is. Dat betekent dat het binnen enorm koud was. Op school, in de huizen, in de keuken en de guestroom. We hebben wat af gebibberd. Gelukkig werd het in de middagen in de bibliotheek best aangenaam omdat er veel glas is en het op de zonkant is. En… zon ontbreekt bijna nooit in Mongolië. Echter voor de rest… rillen en beven. Buiten was het regelmatig prettiger vertoeven dan binnen. In het zonnetje kreeg je nog wat warmte. En… de warmte van de reacties van de kinderen om de komst van de Dappere Dodo’s van De Hilt. Werkelijk! Je had hun koppies en reacties moeten zien toen we vertelden dat ze mee gaan naar Ulaanbaatar. Dat ze allemaal één of meer nachtjes in het Lotus guest house met de studenten van De Hilt mogen slapen, met excursies mee gaan en uit gaan eten. Wow… genieten. Joh!!! Natuurlijk kwam snel de vraag of Willemien er dan ook bij is! Natuurlijk! Fantastisch toch hoe ze er naar toe leven. We zijn enorm benieuwd hoe het gaat lopen. Hoe verlegen ze zullen reageren of juist niet. Maar ook hoe onze Dappere Dodo’s van De Hilt gaan reageren op de kinderen. Want ja… voor hen is het compleet nieuw. Niet alleen het land Mongolië met alles erop en eraan, maar ook de kinderen en dan ook nog in het Engels met elkaar praten. Wij hebben er in ieder geval heel veel zin in en wat we begrijpen uit de reacties van de Dappere Dodo’s zij ook. We zijn druk aan het voorbereiden en de laatste dingen aan het regelen voor de komende twee weken. We hebben de Lotus Shop ruimte al een beetje opgeruimd en in orde gemaakt om daar te kunnen starten. Het is een leuk project om aan te werken en volgens ons ook te realiseren in de twee weken dat ze hier zijn.  De grote meiden hier hebben er ook veel zin in om betrokken te zijn  bij de Lotus Shop. En niet alleen om de knappe jongens uit Nederland te kunnen ontmoeten, maar om zaken te regelen als de Shop start. (Verkoop e.d.)

Thomas, de vrijwilliger voor drie maanden, heeft op donderdag afscheid genomen. Hij had het er erg moeilijk mee. Na drie maanden intensief hier te hebben gewerkt valt het zeker niet mee om weg te gaan. Maar… hij komt in september al weer terug is het plan. Hij heeft de bakkerij in gang gezet en het plan is nu dat Enkhgee huismoeder het gaat voortzetten. Dat moet lukken, want er is al flink wat samen gewerkt met haar. Zij gaat het leiden en met de kinderen van de Lotus school en op zaterdag en zondag met de secondary kinderen de bakkerij draaien.

Op zondag zijn we naar UB gegaan om het Lotus Guest House te  poetsen en klaar te maken voor de Dappere Dodo’s van De Hilt. Het was al heel goed schoon gemaakt, dus wij hoefden niet zo heel veel te doen. Het is nu wachten op… onze gasten uit Nederland. Super leuk!

(We hebben wat filmpjes van het Lotus Guest House gemaakt om de ouders van de Dappere Dodo's van De Hilt een indruk te kunnen geven hoe het eruit ziet.)

Groetjes, knuffels en dikke zoenen,

XXXSTANNY&FRITZXXX

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wim:
    Dag honneponnekes,
    Voor onze dappere Dodo's nog EEN nachtje slapen.......... En dan...... Ze staan te popelen, hebben er enorm veel zin in!
    Heel erg spannend allemaal. 2 weken van huis, voor sommigen de eerste keer! Maar... ze zijn goed voorbereid. Vrijdagmiddag werden in de kamer van Willemien nog de puntjes op de i gezet. Iedereen had van een leerling uit de groep van Kim een persoonlijke kaart gehad, ontzettend attent. Na de laatste "moederlijke" adviezen van ons Mien, toog iedereen met nog een ietsiepietsie onzeker lachje huiswaarts. Eventueel nog een extra wolletje in de koffer want de verwarming laat het afweten. De warmte en het enthousiasme van de kiendjes in Mongolië doet de barre koude snel vergeten. Wat leuk dat jullie samen op excursie gaan en samen slapen en eten. Ben benieuwd naar de wederzijdse reacties van de kinderen.
    Heel veel pret samen, maak er iets skons van wannie!
    Warme lenteknuffels (eindelijk lente) van Jacqueline
  2. Sonja:
    14 april 2013
    SPANNEND, HIER LEVEN WE OOK ERG MEE. LEUK DIE VOORBEREIDENDE VIDEO'S VOOR DE OUDERS EN THUISBLIJVERS.
    KRANTENBERICHT UITGEKNIPT VOOR GRETA BONTE KOE :-))
    GENIETEN GENIETEN GENIETEN MAAR DAARNAAST VOOR JULLIE ALLEN OOK HEEL VEEL STERKTE MET DEZE KOMENDE SPANNENDE WEKEN. LIEVE GROET VAN SONJA
  3. Wim:
    Is ze nog een keer.
    Helemaal vergeten om Quido dinsdag een hele plezante verjaardag te wensen. Dus Quido: proficiat en maak er in die verre verte met alles en iedereen iets moois van, lekker genieten.
    Dikke verjaarpakkerd van Jacqueline
  4. Carie:
    ha die twee,
    wat spannend allemaal! maar het klinkt heel leuk, samen op excursie en ontdekken. beetje zoals tijdens mijn village-stay in Thailand, de gewone dingen beleven met de buitenlander maakt dat het bijzonder is.
    hier niks geen verwarming kapot, hij kon voor het eerst een daggie uit! HEERLIJK!!!
    arme hiltboys and girls, na een dagje lente alweer de winter in...

heel veel plezier samen

groeten carie
  5. Ria:
    15 april 2013
    Dat jullie nu zo moeten bibberen van de kou, terwijl wij net één dag boven de 15 graden hadden.
    Het is altijd weer leuk om te lezen hoe jullie de moed erin houden en overal meestal de positieve kanten aan zien.
    Veel succes en vooral veel plezier verder!
  6. Sonja:
    15 april 2013
    Ja ja de D D v d H zijn onderweg. Keiiiiiiiiiiiiiiii benieuwd en gewoon de reisblog nog eens rondgestuurd onder vrienden bekenden en en :-))
    Gewoon nog eens onder de aandacht brengen. Spannend spannend
  7. Monique en Rien:
    15 april 2013
    Hoi dappere doorzetters. De energie spat er echt vanaf in jullie verhalen. Fijn om nu uit te zien naar de Dappere Dodo's.
    toi toi en hopelijk wordt het in Mongolië ook iets warmer want zelfs in Nederland kunnen we nu (even) zonder jas naar buiten.
    XXX monique & fam.
  8. Lisbet:
    15 april 2013
    Heeeeeel veel plezier samen. Maak er iets moois en onvergetelijks van. Volgens mij is het voor jullie al bijna zover.
    Dikke kus Lis
  9. Lieke:
    16 april 2013
    Fritz dank je voor de filmpjes! Leuk om het guesthouse nog een keertje te zien :)
    Heel veel plezier toegewenst ... én sterkte :D
  10. Marco:
    Marco:
    16 april 2013
    Hoi ouders als jullie op deze link kijken zal je zien dat onze meiden en jongens ruim vier uur geleden veilig zijn geland in Ulaanbaatar. Op naar het leven daar dus.
  11. Sonja:
    19 april 2013
    Hallo aan ieder die deze reisblog volgt, je kunt ook eens kijken op de blog van de dappere dodo's om nog meer verhalen te volgen.