Veel gebeurd en gigantisch genoten

1 mei 2014 - Ulaanbaatar, Mongolië

De Dappere Dodo’s van de Hilt zijn vertrokken. We hebben een fantastische tijd gehad met hen hier in Mongolië en in het Lotus Children’s Centre. Wil je daar meer over lezen kun je kijken op de reislogger: dapperedodosvandehilt2014. Zij hebben daarin verslag gedaan van hoe zij het ervaren hebben om in dit land van de blauwe luchten hun buitenlandse maatschappelijke stage te hebben. Ze waren blij om weer naar huis te gaan maar vonden het afscheid ook moeilijk. Wij zijn erg trots op deze acht studenten van de Hilt! Het was niet alleen voor hun een geweldige ervaring, maar ook voor ons. En... laten we vooral niet onderschatten wat het heeft betekent voor de Lotus kinderen. Zij hebben ook genoten van het bezoek van de "Dutch students".

We zijn nog een paar dagen in Mongolië om alles af te ronden.

Natuurlijk hebben we voordat de Dappere Dodo’s kwamen Tamir opgezocht bij zijn moeder. Sinds afgelopen zomer zijn ze weer één gezin en wonen in een ger-district van Ulaanbaatar. Tamir heeft nu een normaal gezins-/familie leven. Als je bedenkt dat hij met zijn drie maanden in het weeshuis terecht is gekomen snap je ook dat het niet gemakkelijk is voor hem. Hij is nu 11 jaar en heeft al die tijd in het Lotus Children’s Centre gewoond met veel kinderen om zich heen. Dat is dus even wennen. Hij verlangt regelmatig terug naar het Lotus Children’s Centre.  Voordat we naar huis gaan zouden we nog met hem uit gaan eten. Zo gezegd, zo gedaan! Dit was echt fantastisch! Samen met de oudste meiden van het weeshuis (Sponge Bob House) zijn we naar een restaurant geweest. Nou… Tamir kon hen even laten zien wat tafel manieren zijn. Dat was hij nog niet vergeten. De meiden vonden het erg opvallend en staken er ook nog wat van op.

We hebben een te gekke tijd hier in Mongolië. De kinderen reageren als vanouds. We hebben gigantisch genoten en er is veel gebeurd. Er was veel gepland, niet alles is uitgekomen en gelukt, maar er zijn weer een heleboel andere zaken gebeurd die we niet verwacht hadden. Dit is nou echt zoals we het kennen van vorig jaar. We blijven positief en bedenken iedere keer maar weer: "Go with the flow!" Dat werkt het beste.

Tot snel en dan kunnen jullie nog veel meer verhalen horen als jullie dat willen. (Nu vooral wat extra foto’s. Die zeggen veel meer dan hele stukken tekst.)

Voor iedereen een BIG KISS & Bayarlalaa

XXX Stanny & Fritz XXX

1. Frank en Martine en Happy:
    1 mei 2014
    Dag schatten! We zijn wel zo nieuwsgierig hoe het is gegaan! Mooi om elkaar weer te zien. De kinderen en al bijna volwassen kinderen zullen jullie weer zoveel energie gegeven hebben. En dat blijft het mooiste voor jullie.
    We kijken er naar uit jullie weer te zien in Nederland waar wij weer uren kunnen luisteren naar jullie verhalen! Top dat jullie dit weer hebben gedaan.

Groetjes Frank en Martine
  2. Cor en Amgalan:
    1 mei 2014
    Zo kennen wij jullie; gewoon accepteren van wat er komt en alles bezien vanuit een onwrikbaar optimisme en positisme. En toch met oog voor structuur en dat maakt jullie tot de perfecte begeleiders voor kinderen. Petje af!
  3. Carie:
    4 mei 2014
    heerlijk om te lezen, this is life!