Naam:
Foto’s:
644
Video’s:

Over ons

Wij zijn Stanny Roodselaar en Fritz Hörter en verblijven voor een schooljaar in Ulaanbaatar, Mongolië om vrijwilligerswerk te doen in het Lotus Children's Center in Gachuurt.

Stanny is decor- en dessinontwerpster en taaltrainster Engels

Fritz is creatief therapeut - drama en regisseur

Over onze reis

We zijn dus niet aan een reis bezig, maar aan een vrijwillig avontuur in Mongolië.

In 2007 zijn we de eerste keer in Mongolië terecht gekomen om daar voor een jaar te werken en te wonen. We werkten toen op de Orchlon School en in de weekenden deden we vrijwilligerswerk bij het Lotus Children's Center (www.lotuschild.org). Beide hebben we toen ons hart verloren aan de weeskinderen. Toen we na een jaar weggingen hebben we de kinderen beloofd ieder jaar terug te komen. Dat hebben we dan ook iedere meivakantie gedaan. Dit vonden we echter niet genoeg. Vandaar dat we hebben besloten om nog een keer voor een jaar onbetaald verlof aan te vragen en vrijwilligerswerk bij Lotus te gaan doen.

Dappere Dodo's van De Hilt. In april 2013 komen er acht leerlingen van het voortgezet speciaal onderwijs van De Hilt (www.de-hilt.nl), Helmond om hier de buitenlandse maatschappelijke stage te gaan uitvoeren. Kinderfonds Dappere Dodo's (www.dappere-dodos.nl), Helmond maakt dit mogelijk.

Bezochte landen

Wij hebben 29 landen (12%) bezocht:

Bangladesh, België, China, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Hongarije, India, Indonesië, Italië, Laos, Luxemburg, Maleisië, Marokko, Mongolië, Myanmar, Nepal, Oostenrijk, Singapore, Slowakije, Spanje, Thailand, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zuid-Korea, Zwitserland.