De eerste drie dagen in Mongolië

12 april 2014 - Ulaanbaatar, Mongolië

Het was fantastisch om weer terug te zijn in Lotus. Dit hebben we afgelopen Kerstvakantie al gemerkt toen we een week op bezoek waren in Gachuurt. Angie en Will, die onze plaats in hadden genomen waren toen degene die de leiding hadden. We waren een extra toevoeging en het was ontzettend leuk om op die manier op bezoek te komen.

Dit keer is het toch weer anders. Angie en Will zijn er niet meer en wij zijn er om voor te bereiden voor de Dappere Dodo’s van de Hilt. Dat Angie en Will er niet meer zijn is goed te merken. Het is weer een beetje terug naar af. De school en activiteitencentrum bleek een behoorlijke puinhoop. Een bijkomend nadeel is dat verschillende sleutels kwijt zijn. De maatschappelijk werker heeft de sleutels verloren/kwijt geraakt. Dus we kunnen twee lokalen niet in. Gelukkig hebben we de bibliotheek en de speelkamer goed kunnen opruimen en ordenen. Dat heeft ons al twee dagen gekost.

Wat gelukkig niet terug bij af is… het contact dat we hebben met de kinderen. De structuur en duidelijkheid die we hebben geboden in het jaar dat we hier waren werpt z’n vruchten gelukkig af. Ze luisteren ontzettend goed en helpen vol overgave mee met opruimen. Ze vinden het fijn dat het weer netjes begint te worden en kunnen hierdoor weer gebruik maken van de bibliotheek en de speelkamer.

We nemen iedere keer, als we naar Ulaanbaatar gaan om in het Lotus Guest House te slapen, kinderen mee. We hebben gekozen voor de oudere meiden. De puber meiden van 14 t/m 18 jaar. We hebben op dit moment het Glamour House al gehad en het Dream House. Ontzettend gezellig om respectievelijk 8 en 7 meiden mee te nemen. Ze genieten volop van de aandacht, het verblijf in het guest house en het uit eten in een restaurant in de stad. Voor het slapen gaan dan lekker douchen, internetten en bankhangen zijn dan nog favoriet.

We zijn intussen natuurlijk ook bezig met het programma van de projecten van de Dappere Dodo’s van de Hilt. Om dit te plannen is niet gemakkelijk, maar ook deze chaos hadden we verwacht. Zoals bij ons bekend veranderd de planning de hele dag door. Dat merken we nu meteen al, zeker nu er geen vaste vrijwilligers zijn. De drie korte termijn vrijwilligers die er nu zijn (net aangekomen) weten niet wat ze moeten doen en klampen zich helemaal aan ons vast. Stanny is hen meteen aan het begeleiden gegaan en heeft projecten voorgesteld waaraan ze moeten gaan werken. Dit alles met goedkeuring van Didi die we al uitgebreid gesproken hebben.

Als vanouds een leuk en vol schema waarin we weer fijn mogen schakelen. Om ons heen de kinderen die er voor zorgen dat we veel plezier hebben. Wat zitten we toch in een fantastische situatie om dit mee te mogen maken.

Groetjes en dikke zoenen,

XXXSTANNY&FRITZXXX

1. Monique en Rien:
    12 april 2014
    Hoi, jullie zijn weer lekker actief en dat nemen de kinderen over. Super hou die vibe vast! Toi toi toi!

xxx Rien en Monique
  2. Maria:
    12 april 2014
    Wat fijn om te lezen dat jullie weer "thuis" zijn in Gachuurt/Ulaanbaatar! Geniet van de fijne tijd samen met de kinderen.
    Xxx Maria en Mark
  3. Edwin:
    13 april 2014
    wat een goed werk! Succes daar met de dappere dodo's enzo.
  4. Geert Rosielle:
    14 april 2014
    Goed dat jullie wat eerder zijn aangekomen om voorbereidingen te treffen voor de leerlingen van De Hilt. Heel veel succes en plezier, zal vast net zo'n mooie ervaring worden als vorig jaar.
  5. Birgit van Ekert:
    Ha Stanny en Fritz,

ze zijn onderweg, Remco vd E afgelopen vrijdag helemaal druk en nerveus voor de grote reis. Ik heb hem flink geknuffeld en hem een goede reis toe gewenst samen met de andere kinderen van onze groep. Heel veel plezier en succes de komende dagen. Ik blijf jullie volgen.

Dikke X Birgit
  6. Paul van Stiphout:
    14 april 2014
    Fijn dat jullie er zijn; veel plezier en succes met de groep die morgen komt! Doe ze alvast de groeten van het "thuisfront".
    Groeten, Paul en de achterblijvers!
  7. Wim:
    14 april 2014
    Wat heerlijk om weer zo warm ontvangen te worden! Dat haalt de scherpe kantjes van de "chaos" een beetje weg.
    Onze jong hangen nog ergens in de lucht, een en al enthousiasme, op weg naar de verre verte met die blauwe luchten.
    Ik zal ze missen bij het Hiltfestival zowel als assistent en als een brok energie en creativiteit op het podium waar de vonken vanaf spatten!
    Maar wat ze nu tegemoet gaan..... is niet te evenaarden!
    Alvast een hele plezante, "vruchtbare" tijd saampies.

Dikke knuffel, Jacqueline
  8. Lynsey:
    15 april 2014
    Wat goed om te lezen weer!! Geniet met volle teugen van de kids...want wat zullen hun van jullie genieten! Prachtig. Dikke kus lynsey
  9. José de Jong:
    Hoi Stanny en Fritz,

Jullie hebben het dus weer flink druk. Als het goed is zijn onze jongens nu ook gearriveerd en zullen jullie de komende weken jullie handen echt vol hebben. Ik wens jullie heel veel plezier en laat ze maar flink werken..... tussen het genieten door... haha..
  10. Gerard:
    Hartverwarmend. Wens jullie veel energie en plezier. X
  11. Sabine Nieuwenhuizen (moeder van Rezah):
    Goedenavond,

Leuk jullie eerste reisverslag van 2014 te lezen. Het zal nog wel wat drukker worden want "de Hilt kinderen" zijn inmiddels bij jullie. We hadden van Rezah al een berichtje binnen.
    Hele fijne dagen met alle kinderen, maak er weer iets moois van.
    Groetjes vanuit Valkenswaard voor iedereen.

Sabine (moeder van Rezah)
  12. Johanna moeder gerard dijkstra:
    15 april 2014
    ben zo benieuwd hoe het nu met ons gerard en de anderen gaat daar... we hebben nog weinig gehoord.... ben benieuwd naar hun verhalen ...
  13. Maaike geerings:
    Hallo blondje,

Heb je een goede reis gehad?
    Ben heel benieuwd hoe jullie het ervaren om in een heel andere wereld te zijn.
    Hopelijk lever jij en de rest van de groep een mooie bijdrage voor de kinderen daar.
    Maak er wat moois van met zijn allen.

Dag blondje en doe de groeten aan iedereen daar.
    Groetjes mama