Slotoffensief!

29 oktober 2012 - Ulaanbaatar, Mongolië

Het is de bedoeling dat we in het voorjaar met 8 oudere leerlingen van De Hilt naar Mongolie afreizen voor een maatschappelijke stage bij een weeshuis en daaraan verbonden school. De stichting Dappere Dodo's en ander sponsoren nemen de bekostiging van de reis en het verblijf voor hun rekening. Nu loopt er een vrijwilligersproject waar scholen met een maatschappelijke stage ook aan deel kunnen nemen. De winnaar krijgt 5000 euro en dat bedrag willen we dan doneren aan het kindertehuis in Ulaanbatar. Om te winnen heb je veel support nodig voor je project en dat kan door via internet je stem uit te brengen. Hieronder vind je verder informatie.
Dus graag een stem voor ons project, alvast bedankt. (Overigens per IP adres kan maar 1 keer worden gestemd) Scholen kunnen met een project voor maatschappelijke stages meedingen naar de Meer dan handen-Awards. Die worden op 7 december a.s. uitgereikt aan de beste vrijwilligersprojecten. De Hilt heeft zich hiervoor ingeschreven met het project om met 8 leerlingen in het voorjaar van 2013 af te reizen naar Mongolië om daar te gaan werken in een weeshuis en de daaraan verbonden school. Door een samenwerking met de Stichting Dappere Dodo's en andere sponsoren wordt het mogelijk gemaakt om de reis en het verblijf te bekostigen. Fritz Hörter, creatief therapeut van De Hilt is samen met zijn vrouw dit schooljaar als vrijwilliger verbonden aan het Lotus Children's Center in Ulaanbatar. Het is de bedoeling dat onze leerlingen assisteren in het programma op school, maar ook helpen met het bereiden van maaltijden en andere huishoudelijke taken verrichten. En natuurlijk is het kennis maken met een andere cultuur en verder ontwikkelen van sociale en communicatieve vaardigheden (in het Engels) eveneens een belangrijk doel.
Met deze maatschappelijke stage geven we leerlingen de mogelijkheid iets te betekenen voor een ander. Iedereen kan een bijdrage leveren aan het verbeteren van het welzijn van anderen, ook als je zelf door bijvoorbeeld ADHD of autisme aangewezen zijn op extra hulp en begeleiding.
Op de site http://www.vrijwilligerswerk.nl staan alle deelnemende projecten vermeld. Het project met de meeste stemmen krijgt de prijs van € 5000,=. We willen dit bedrag schenken aan het kindertehuis. Iedere stem telt! Op genoemde site vind je aan de rechterkant het tekstblok "Stem op uw favoriete vrijwilligersproject of .......". Als je vervolgens bij zoeken het woord Mongolië intypt dan verschijnt ons project. Op dit moment zijn er al 455 stemmen uitgebracht. Maar we hebben er nog meer nodig in de hoop dat het lukt om het geldbedrag te winnen. Help er a.u.b. aan mee.

Heel veel groetjes en dikke zoenen,

XXXSTANNY&FRITZXXX