Oeps… het afscheid komt wel heel dichtbij.

26 mei 2013 - Ulaanbaatar, Mongolië

Ondanks alle goede voorbereidingen voor de kinderen en voor ons zelf… komt het afscheid nu toch wel heel dichtbij. We zien het niet alleen visueel maar voelen het ook echt. De aftelkalender voor de kinderen, het afsluiten van de rapportages en het vertalen naar het Engels, de Engelse testen en ook nog alles zo klaar maken om het over te dragen aan Angie en Will. Het wordt nu echt! Angie en Will zijn vrijdag middag naar Gachuurt gekomen. We zijn heel blij om te zien hoe de kinderen reageren op hen. Gelukkig hebben we geen jaloers gevoel… we waren er een beetje bang voor… We zien dat zij goed op de kinderen reageren en de kinderen goed op hen. Ze zijn echt in goede handen bij hen. Wat willen we nog meer. Vandaag, zondag 26 mei, zijn we naar de British school of Ulaanbaatar gegaan. Allereerst even de jongens van Erdenet afgezet op het Dragon station zodat ze de bus kunnen pakken naar Erdenet. Ze waren in Ulaanbaatar om mee te doen aan een voetbal en basketbal competitie. Zij hebben gewonnen. De eerste prijs! Helemaal super. Gisteren avond waren de hormonen op het Lotus terrein goed zichtbaar. Wat wil je als er ineens 5 leuke puber jongens extra rondlopen. De meiden vonden het helemaal super. Maar goed… op de British school waren Will en Angie ook aanwezig. We hebben hen voorgesteld aan de leerkrachten van de school en zelf afscheid genomen. Vervolgens zijn we voor de laatste keer naar Ulaanbaatar gegaan om boodschappen te doen. Nog voor één week de laatste dingen die we nodig hebben zoals: koffie, brood, beleg, yoghurt e.d. De kinderen hebben wederom genoten van hun ochtend op de British school. Het ging ook goed met Angie en Will samen met de kinderen. Toen we terug kwamen in Gachuurt waren ze ook lekker bezig bij de school met de kinderen. Twee oudere dames uit Australië zijn hier voor twee weken om vrijwilligers werk te doen. Dit doen ze al zo’n 10 jaar. Om de twee jaar komen ze naar Lotus. Ze leren de meisjes en jongens die het leuk vinden om te naaien, breien, borduren, haken en dat soort dingen. De kinderen vinden het leuk en dat komt echt door de dames. Ze zijn hier echt voor de kinderen en dat merken de kinderen ook heel duidelijk. Beide dames zijn de 70 gepasseerd. Fantastisch die toewijding en liefde voor de kinderen. Het seizoen van de vrijwilligers breekt nu ook echt aan. Er is een Nederlandse vrouw hier, Else, die komt drie dagen in de week drama lessen geven en een Franse man van de organisatie Sol Africa die hier op het terrein in een yurt leeft voor twee maanden en een tuinproject aanbied. Hij gaat een kas bouwen is de bedoeling. Er komen er zoetjes aan meer en meer. Het wordt mede de taak van Angie en Will om de vrijwilligers te coördineren zodat het gestroomlijnd gaat lopen in de vakantie periode. De vakantie periode begint trouwens een week later. Dat hoorden we afgelopen maandag. In eerste instantie zou de laatste schooldag 31 mei zijn, maar is dus nu verschoven naar 7 juni. De regering heeft bepaald dat het een week langer moet gaan duren omdat in januari een week langer vakantie was i.v.m. de kou. De kou die voorspeld was bleef uit (het viel allemaal wel mee) wij in Lotus hebben dan ook gewoon door gewerkt. Maar goed… wij hebben ons ticket al gekocht dus… wij vertrekken precies over een week. :’-( De laatste schoolweek is dus voor Will en Angie. Komt eigenlijk wel goed uit. We hebben een hele week samen en dan draaien zij een week alleen. Meteen een goede oefening. Daarna kunnen zij zich gaan richten op de vrijwilligers en het structureren van de activiteiten. Een flinke klus in de zomer.

Groetjes, knuffels en dikke zoenen,

XXXSTANNY&FRITZXXX

1. Ria:
    26 mei 2013
    Goeie en veilige reis naar huis! Trek je warme kleren maar aan, want het is nu 27 mei en 10 graden buiten. We slaan de lente gewoon over dit jaar.
    Groetjes,
    Ria
  2. Wim en Wilma:
    26 mei 2013
    Dus over een weekje zijn jullie thuis? " Moe, maar voldaan", zoals we dat zeggen. Petje af voor jullie tweeën!
    Lieve groetjes,
    Wilma
  3. Wendy:
    26 mei 2013
    Pffff, heftig lieverds, het zit er echt bijna weer op. Veel sterkte en succes met afscheid nemen! Respect voor alles wat jullie daar gedaan hebben!!!
    Dikke knuffel Pat & Wen
  4. Natasja:
    Hehe.... eindelijk!!!
    Tot snel.
    xxxxxxxx
  5. Peggy:
    26 mei 2013
    Jeetje, wat zal dat weer moeilijk zijn, afscheid nemen.....!! Een hele fijne laatste week, geniet daarvan. Waar gingen jullie ook al weer naar toe? Thailand? En wanneer komen jullie weer thuis? Groetjes uit een koud Helmond (het is zeikweer...)
  6. Cor en Amgalan:
    26 mei 2013
    Een geruststellend gevoel dat de kinderen bij Angie en Will in goede handen zijn/komen. Dat maakt het vertrek (iets) gemakkelijker. Wij hopen jullie binnenkort weer te zien, tenminste als jullie in Thailand niet in een ander project verzeild raken;-)

Groetjes en knuffels uit Bakel
  7. Carie:
    26 mei 2013
    klap klap klap klap klap klap klap klap..............
    de applausmeter staat op tilt! e

succes met het afscheid, geniet van een welverdiende vakantie en graag tot ziens in gimmert!

lieve groeten, carie
  8. Monique en Rien:
    ha die Stanny en Fritz,
    Zal niet mee vallen om afscheid te nemen maar dat wil dan ook zeggen dat jullie een hele goede band hebben opgebouwd. Dus.. loslaten zal lastig zijn. Jullie hebben veel goede regels, warmte en gevoel om achter te laten waar de kids heerlijk op verder kunnen bouwen.. en een goede basis telt! Dat hebben ze toch mooi van jullie geleerd moet je maar denken. Heel veel succes en vooral genieten van alles wat op jullie pad gaat komen en dan is het ook weer heeeel fijn als we jullie in Gimmert terug zien.

XXXXXX Rien, Monique, Pien, Bente en Freek
  9. Lisbet:
    27 mei 2013
    Heel veel dikke kussen voor jullie vanuit Gemert ga daarna ook even nog geniu van de rust met het reisje daarna want dat zal toch dubbel zijn een groot gemis en ook heel veel rust en weer jullie vrienden en familie thuis bijna zien
    Dikke kus lis
  10. Frank en Martine en Happy:
    27 mei 2013
    een hele diepe buiging wat jullie doen!!! jullie hebben deze kinderen weer zoveel bij gebracht dat nemen ze hun hele leve mee, wat ze een stuk verder brengt !
    in één woord geweldig, heel veel sterkte met het afscheid van jullie kinderen, mensen en het mooie land. wie weet tot ......
    Heel veel groetjes Frank, Martine en Happy. we kijken er naar uit jullie te zien. maar missen nu al de fantastische verhalen.
  11. Sonja:
    28 mei 2013
    Veel sterkte tijdens deze laatste periode, veel succes voor Angie en Will, goed uitrusten en fff aan jullie zelf toekomen de komende weken en hier kijken we al weer uit naar jullie terugkomst.
    Natuurlijk blijft de applaus meter doorslaan :-))