Dit keer een kort berichtje, terwijl er veel is gebeurd!

24 december 2012 - Ulaanbaatar, Mongolië

Ja zeker… Willemien is er! Weliswaar een dag later dan eigenlijk was gepland en… let op… ook nog zonder koffer. Maar ze kwam fresh and shiny door de deur gelopen. Fris en fruitig kwam Willemien aan in Mongolië. Ze heeft gelukkig in Beijing een goed hotel gehad met een goede overnachting.  Thank G… we waren er wel een beetje bezorgd over.

Afgelopen week was een lastige week. Maandag hadden Stanny en ik het allebei even helemaal gehad. Normaal is één van ons wel degene die de ander kan oppeppen. Dit keer hadden we het even te kwaad om het zo maar eens te zeggen. Gelukkig was het dinsdag anders. Ach ja… een dipje moet er toch een keer tussen zitten. Vrijdagavond zijn de twee jongens uit Yarmak naar Gachuurt gekomen zonder van te voren te vragen. Op het moment dat ze aankwamen belden ze Bolormaa pas op. Die vertelde de twee jongens dat ze op zaterdagochtend terug moesten gaan. Natuurlijk hebben we dat gecheckt toen we de jongens zagen, want dat hadden we afgesproken. Op zaterdag ochtend hebben we ze dus weg gestuurd. Dat had nogal wat voeten in aarde. In eerste instantie wilden ze natuurlijk niet luisteren. Daarna kwamen ze met allerlei smoesjes. Schoenen waren nat omdat ze gewassen waren. Jas die ze aan hebben is te koud. Vervolgens wilden ze ook busgeld hebben om terug te gaan. Maar ja… ze zijn ook gekomen zonder busgeld. Zonder van te voren te vragen nog wel. Ze wisten van de afspraak die er is, die is zelfs specifiek met hen gemaakt. Dus… helaas! We hebben ze moeten begeleiden naar de poort om ze het terrein te laten verlaten. Het is gelukt! Er is een duidelijke boodschap afgegeven naar hen en ook naar de andere kinderen toe. Dit is gewoon een regel van Lotus. Eerst vragen en dan pas iets doen of regelen. Zo niet… dan moet je omgaan met de consequenties. Vervolgens is de oudste jongen in Gachuurt hen natuurlijk achterna gegaan. Zonder te vragen. Dus… ook hij zal moeten dealen met de consequenties als hij terug komt.

Op zondag naar Ulaanbaatar om Willemien ’s-middags op te halen. Allereerst boodschappen gedaan en we konden niet wachten om naar het vliegveld te gaan. Super leuk om bezoek te krijgen. Vervolgens eerst lekker iets drinken op het vliegveld en met een taxi naar Gachuurt. Goed de prijs afgesproken, 40.000,00 Togruk. Tot twee keer toe gevraagd! Ja… goed! Nou… ja snapt het al natuurlijk… aangekomen in Gachuurt wilde de taxichauffeur natuurlijk 40 dollar hebben. Een hele toestand! De kinderen om ons heen en getuige van het geheel. Helaas! Willemien kreeg meteen de vuurdoop met dit hele gedoe en natuurlijk met de kinderen. Lachen! Ze was fit en dus… meteen met de hele groep film kijken.

Voor iedereen!!! Hele fijne kerstdagen en alvast een fantastisch 2013. Ga er lekker van genieten en maak er een te gek jaar van. Dat doen wij ook!

Groetjes en dikke Kerst knuffels en zoenen,

XXXSTANNY&FRITZ&WILLEMIENXXX

1. Ria:
    24 december 2012
    Stanny en Fritz: Ik wens jullie goede kerstdagen en veel geluk in 2013!
  2. Maria:
    Hoi Fritz en Stanny,
    Wij wensen jullie ook hele fijne dagen en een goed en positief 2013!! XXX
  3. Riny:
    24 december 2012
    Hallo Luitjes, maak er een mooie tijd van,
    het weer wordt niet zo koud als voorspeld,
    dus op tijd een frisse neus halen !
    Fijne feestdagen, en een supergoed 2013 !
    Groetjes Riny.
  4. Cor en Amgalan:
    25 december 2012
    Fritz en Stanny en natuurlijk Willemien,
    De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en eveneens een Kerstknuffel van ons.
    Groetjes, Cor en Amy
  5. Linda en edwin en milan:
    25 december 2012
    Hoi Stanny en Fritz , ook voor jullie fijne dagen en de beste wensen, groetjes van ons uit een warm Gemert ...
  6. Tineke:
    26 december 2012
    Stanny en Fritz........
    een liefdevol 2013..... dat gaat bij jullie wel lukken. xx
  7. Linda en edwin en milan:
    30 december 2012
    Hoi Stany en of Fritz, kunnen jullie even een persoonlijk berichtje sturen naar ons met jullie eigen mailadres ? Dank je wel, groetjes Linda