YES YES YES!!!

11 maart 2013 - Ulaanbaatar, Mongolië

Er is heel veel gebeurd afgelopen week! Werkelijk niet te geloven. Het lijkt een beetje in een stroomversnelling te gaan. Didi is maandag in de vergadering flink met de bezem er door heen gegaan. Ze heeft de tijd die ze niet in Gachuurt - Lotus was ook gebruikt om goed na te denken over veranderingen. We hebben haar dan ook wel flink aan d’r hoofd gezeurd. Er moeten veranderingen komen, nou… ze heeft met de vergadering een begin gemaakt.  Ze is nu vier weken hier en daarin moet veel gebeuren. Fantastisch om te zien hoe ze dat op haar geheel eigen manier doet. Didi heeft aangegeven dat ze salaris wil betalen als Angie en Will komen, want we hadden hen weer op de agenda van de vergadering gezet en de vraag of men anders een echtpaar weet die ons kan gaan opvolgen. We hebben natuurlijk dezelfde dag nog gemaild naar Angie en Will. We zouden helemaal blij worden als het werk wat we nu hebben gedaan een vervolg krijgt voor nog een jaar. Dus… duimen! We hopen dat Angie en Will er positief op reageren en dat ze het op deze manier, met het salaris van Lotus, financieel rond kunnen krijgen.

Afgelopen vrijdag was het “Vrouwendag” en werden de verjaardagen van de kinderen gevierd (van de maanden december, januari, februari en maart). Overdag werden de voorbereidingen gedaan. Dus dat betekent taarten bakken. Voor het eerst is de bakkerij, sinds Tom (de vrijwilliger uit Australië) hier is, gebruikt. Hij heeft er veel werk aan gehad om het te ordenen en schoon te maken. Echter het resultaat mag er zijn en vervolgens… de taarten die vrijdag werden gemaakt ook.

We hebben nu voor ieder huis een huismoeder. Dat is te gek. Afgelopen zaterdag hebben ze tijdens de huismoeder training ook aangegeven dat ze allemaal ’s middags les willen geven op de school. Ze hebben allemaal hun eigen specifieke vaardigheden en kwaliteiten en… die kunnen we dus op de school goed inzetten. De twee nieuwe huismoeders zijn ook onderwijzeressen van het basisonderwijs. Dus… geen punt. Meteen dezelfde dag zijn we het rooster voor de middag gaan veranderen. Het was even een gepuzzel, maar…. maandag kan het starten. Het rooster zit nu zo in elkaar dat wij in de middag geen lessen meer geven. We zullen alleen invallen als één van de huismoeders uit valt. Zo moet het zijn. Over drie maanden zijn we hier weg en dan moet het zo kunnen draaien. We gaan nu alles alleen begeleiden en proberen te zorgen dat het goed gaat lopen. We hebben er een heel goed gevoel over.

Nou… en we kregen er zaterdag vervolgens nog een goede boost bij. Angie en Will hebben gereageerd dat ze hebben zitten rekenen en het aanbod aan nemen. Ze komen naar Lotus. Ze gaan ons opvolgen. Yes! We waren zo blij dat we meteen naar Didi zijn gegaan om dit te vertellen. Didi was ook helemaal gelukkig! Van Tom hoorden we later dat ze het zo erg had gevonden als het werk wat nu door ons gedaan is niet kon worden gecontinueerd. Dat het dan misschien wel terug zou vallen in het oude patroon. Het moet nog wat langer voortgezet worden. Nou… niet alleen Didi is blij… wij zijn ook helemaal door het dolle!

Zondag hebben we bij terugkomst niet eens de tijd gehad om onze boodschappen op te ruimen. Nee… eerst de badkamer schoonmaken want het riool was omhoog gekomen. (lekker luchtje) Daarna meteen naar het Babyhuis, want er waren gasten uit India en dat betekent ook… Indiaanse dans. De kinderen van Lotus vinden het helemaal geweldig. Ze houden van Koreaanse films en muziek, maar de Indiaanse Bollywood movies vallen ook erg in de smaak, net zo als de muziek. We hebben uiteindelijk allemaal gedanst op deze klanken waar je niet stil op kan blijven staan.

We gaan met een heel goed gevoel slapen en de nieuwe week in! Yes yes yes!!!

Groetjes, knuffels en dikke zoenen,

XXXSTANNY&FRITZXXX

1. Wendy:
    11 maart 2013
    GEWELDIG NIEUWS allemaal. Helemaal top!
    De aanhouder wint. Echt gaaf wat jullie daar voor elkaar krijgen.

Dikke knuffel Patrick & Wendy
  2. Marjo Elbers:
    11 maart 2013
    Wat een goed nieuws, dat geeft zeker nieuwe energie en moed voor de toekomst!
  3. Karin Snijders:
    11 maart 2013
    Yes.... super te horen dat de puzzle stukjes op hun plaats vallen. Het goede werk wat jullie doen wordt voortgezet. Dit is goed voor de kinderen, en daar gaat het om. Veel plezier nog de laatste maanden. Dikke kus Edward en Karin.
  4. Jacobine Bekkers:
    11 maart 2013
    Super nieuws om te horen! Op deze manier kunnen jullie alles met een goed gevoel achterlaten. Wat jullie gedaan hebben is magnifiek. Het zou jammer zijn voor de kinderen als het geen vervolg zou krijgen!
    Top!!!!!!
  5. Wim en Wilma:
    Hé hallo,
    Wat een blije mail !!!!!!! Ik werd er zelf een beetje vrolijker van. Jullie doen dus niet alleen goed werk in Mongolië, maar ook nog in Gemert.
    Geniet van alle goeie dingen!
    Groetjes, Wilma
  6. Cor en Amgalan:
    11 maart 2013
    Dit geweldig goede nieuws is wel een dansje waard;-) Wat is er al veel ten goede van de kinderen veranderd. De continuiteit van deze positieve veranderingen wordt hiermede zekergesteld. Weer een zorg minder! Wij dansen met jullie mee!

Veel liefs van Cor en Amy.
  7. Rob Waals:
    Ben ik weer,

Fijn dat het daar zo goed gaat! We zijn vrijdag in het gebouw van dappere dodo's wezen vergaderen en er was zelfs iemand van Omroep Brabant om te filmen! Ik heb me zelfs laten interviewen, ik weet zelf eigenlijk ook niet meer waarom :p. Veel publiciteit dus, maar laten we hopen dat het wat oplevert.

Met zeer vriendelijke groeten, Rob
  8. Carie:
    Yes Yes Yes!!!
    ook vanuit hier alleen maar yessen! heerlijk om te lezen dat jullie werk voortgang krijgt waardoor bestendiging een veel grotere kans heeft!
    en yes, yes, yes! daar word ik blij van, van zo'n goed nieuws!!
    vandaag was hier in nederland een groot 'oh no!' te horen. het is weer aan het sneeuwen gegaan en de 2 lentedagen die we gehad hebben zijn weer weggemoffeld met nachtvorst en het inmiddels bekende witte kleed!
    hopelijk kan ik volgende keer weer met 'yes, yes, yes!' beginnen, om aan te geven dat de lente begonnen is!

groeten carie