Twee super weken.

30 april 2013 - Ulaanbaatar, Mongolië

De afgelopen twee weken hebben in het teken gestaan van de Dappere Dodo’s van de Hilt. Het waren twee super weken. Een hele speciale ervaring voor zowel de Dappere Dodo’s als de kinderen van het Lotus Children’s Center als voor ons. Het was intensief op een geheel andere manier. Het werk in Lotus hebben we zo veel mogelijk door laten gaan. De aandacht moest verdeeld worden over de twee groepen. Gelukkig konden we iedere keer kinderen van de Lotus school meenemen naar het guest house. Hierdoor kreeg het een speciale betekenis en ervaring voor de Lotus kinderen. Wij hebben er erg van genoten. Je kunt het ook terug lezen op de volgende twee sites. http://dapperedodosvandehilt.reislogger.nl/ en http://www.dapperedodos.nl Wij hebben onze reislogger niet echt bijgehouden. Dit kan nu weer doorgaan.

Vandaag, 30 april was het afscheid nemen van de Dappere Dodo’s van de Hilt en terug gaan naar Gachuurt. Het betekent terug gaan naar het leven wat we de afgelopen maanden hebben gehad. Het is goed dat we deze weken aan het einde van ons verblijf in Mongolië hebben gehad. Het is een onderdeel van het afsluiten en afscheid nemen geworden van de Lotus kinderen. De voorbereidingen voor de twee opvolgers zijn in volle gang. Het begint bij de kinderen meer en meer te leven. Het visum voor Angie en Will is geregeld en wanneer ze komen is bekend. Wanneer wij vertrekken krijgt ook meer vorm. In de eerste week van juni gaan we afscheid nemen. We zullen dan toch in eerste instantie naar Seoul (Korea) vliegen. Het zal niet gemakkelijk worden, dat is een ding wat zeker is. We genieten nu nog volop van de kinderen. Het is fijn om weer in Gachuurt te zijn. De kinderen vroegen wanneer we hier weer zouden slapen. De secondary studenten gingen in de afgelopen week sms-en wanneer we weer in Gachuurt zouden zijn. En nu we hier weer zijn hebben ze de guest room al volop bezocht. Even een drukte van jewelste maar ook erg fijn.

Morgen gaan we terug naar Ulaanbaatar. Niet omdat we het willen, maar uit noodzaak. Afgelopen week had ik de pech om tijdens het eten van een ijsje mijn nep / opzet voortand te breken. Krak was het geluid wat ik hoorde bij een hap. De tand bleef er echter wel gewoon in. Afgelopen nacht werd ik wakker met een losse tand in mijn mond. Dus… één voortand weg. Nadat we de Dappere Dodo’s hadden uitgezwaaid op het vliegveld zijn we naar een tandarts gegaan. Jörgi (een goede vriend van Didi) heeft ons geadviseerd waar naar toe te gaan. Hij is hier in Ulaanbaatar bekend met de medische zorg. Wat er nu moet gaan gebeuren… er komt een brug. Oeps! Helaas gaat dat wat duiten kosten. In totaal $ 1950. Maar ja… om met een gat in je gebit rond te lopen vonden we geen goede en prettige optie. Dus een noodbrug wordt er morgen gemaakt en dan over twee weken de definitieve brug, uit Korea. Het moet blijkbaar zo zijn.

Groetjes, knuffels en dikke zoenen,

XXXSTANNY&FRITZXXX

1. Cor en Amgalan:
    30 april 2013
    Ja, Nederland heeft een koning! Vandaag om 10.07 uur heeft Beatrix afstand gedaan van de troon. Fritz, je had zo op de Dam kunnen staan. Het is allemaal goed verlopen in vergelijking met 1980. Wat een pech met die tand zeg, dat wordt dokken. Hopelijk blijft er nog geld over voor de tickets;-). In Nederland kunnen wij jullie niet missen! Angie en Will zetten jullie goede werk voort, dus met de kinderen komt het wel goed. Afscheid nemen is natuurlijk wel moeilijk als je zo aan de kinderen gehecht raakt en zij aan jullie. Voor de Dappere Dodo's zijn het onvergetelijke weken geweest. En dat neemt niemand ze meer af. Zonder jullie was dit allemaal niet mogelijk geweest. Een diepe buiging voor de koning en koningin van de vrijwilligers Stanny en Fritz.

Veel liefs van Cor en Amy
  2. Sonja:
    2 mei 2013
    Tsja nieuwe koning en Fritz in Mongolië. Hoe kun je het verzinnen, maar het was toch echt waar. Maar zoals we zien is er bij jullie dus ook wel aandacht aan gegeven en dat kon niet missen.
    Tsja en een brug ipv een nep voortand, je moet er iets voor over hebben. 't Is zo'n rot gezicht een gat aan de voorkant van je gebit :-))

Nu langzaam aan richting het afscheid en alles overdragen aan Angie en Will. Moeilijk en moeilijk maar ook goed. Het was een heftig maar ook heel mooi jaar denk ik zo.
    Sterkte bij dit laatste traject en hier tellen we ook af. :-))
  3. Ria:
    2 mei 2013
    Ik begrijp dat jullie toe zijn aan de laatste weken in Mongolie. Zal vreemd zijn om weer in Nederland aan te komen en te gaan werken.
    We hebben hier de troonswisseling achter de rug. Vooral heel veel televisie. Ik heb een aantal weken geleden de stap maar gezet en een nieuwe t.v. gekocht: 119 cm. Het was net of Maxima de kamer binnenstapte... Prachtig beeld. Had ik veel eerder moeten doen.
    Ik wens jullie een goed afscheid en een voorspoedig reis, mét Koreaanse voortand. Dat kunnen niet veel mensen in Nederland zeggen.
    Tot ziens!
  4. Fam Lamers:
    Beste Fritz&Stanny,
    Wij zijn erg ontroerd door de verhalen/belevenissen die onze zoon Bart samen met jullie heeft meegemaakt. Hij vertelde ons dat het boeddhisme en de tempels ook een enorme impact heeft gehad op zijn denkwijze. Over het werken met/ en voor de kinderen van het Lotus heeft hij als bijzonder ervaren. Wij willen jullie en Didi en natuurlijk de kinderen van Lotus enorm danken voor deze ervaring die hij heeft mogen opdoen. Dankzij deze emotionele, maar leerzame stage is de rugzak van Bart weer enorm gevuld met mooie herinneringen waar hij voorlopig nog niet over uit gesproken raakt. Ook gaat onze dank uit naar de Dappere dodo's want dank zij hun steun was deze stage ook mogelijk gemaakt. Bart gaat vol overtuiging volgend jaar weer terug om te werken met de kinderen. Nogmaals dank en wij wensen jullie voor straks een goed en voldaan afscheid.
    Goede reis naar Nederland...
    Groetjes Fam Lamers
  5. Lisbet:
    Artelijke mongool hi hi
    Heerlijk wat ben je toch een lekker ding. Dikke kus Lis
  6. Bram brouwers:
    5 mei 2013
    Ik mis jullie nu al fritz en stanny en de kids van de lotus. Het was echt geweldig met jullie de beste tijd van me leven en nog veel plezier verder. Groetjes bram