Een goede en drukke week.

18 maart 2013 - Ulaanbaatar, Mongolië

(Mocht je de uitzending van Omroep Brabant met de reportage over Mongolië reis niet hebben gezien

het kan gewoon via internet.)

Met de reislogger zijn we deze week wat later. Dat komt omdat het een hele goede en drukke week is geweest. De middagen op school verliepen goed. Het was de eerste keer dat het programma helemaal soepeltjes en gesmeerd verliep. We zijn op verschillende vlakken aan het werken en proberen alles netjes op tijd af te hebben. Als we thuis komen, althans in de guest room, dan worden we veel gestoord door zowel de kinderen als de vrijwilliger die hier aanwezig is. Hierdoor krijgen we het werk wat we gepland hebben niet altijd echt af. En aangezien we toch aan de laatste periode bezig zijn willen we dat toch goed proberen af te sluiten. Door de drukte en de druk die we ons zelf opleggen is het even een lastige periode. Maar… we genieten van het feit dat er zoveel gebeurd en zoveel ten gunste van de kinderen hier aan het veranderen is. Het is hier een paar dagen lekker warm geweest. En dan hebben we het over rond het vriespunt en met een zonnetje. Uit de wind in de zon is het dan heerlijk. We hebben zelfs op een terras buiten kunnen zitten afgelopen zaterdag in Ulaanbaatar. Maar het is ook al een paar dagen erg koud geweest omdat de sneeuw aan het smelten is. Het vocht in combinatie met de wind maken het dan enorm koud. De gevoelstemperatuur is dan misschien zelfs nog wel lager als wat we van de winter hebben gehad. We lopen buiten te bibberen. Hier in Mongolië vinden de mensen het voorjaar dan ook helemaal niet fijn. Men kan er niet van op aan wat voor weer het wordt. Het kan warm worden, maar ook erg waaien en koud. Er kan zelfs weer nieuwe sneeuw vallen en de dag daarna is het weg door de zon die lekker warm schijnt. Heel maf om weer mee te maken. Gisteren (zondag) zijn we, nadat we met de kinderen naar de British school zijn geweest, in een dorpje tussen UB en Gachuurt naar school 87 geweest. Daar was een karate examen en presentatie. Degene die dat regelt en organiseert heeft aangeboden om de Lotus kinderen karate les te geven. Helemaal super! De kinderen waren dan ook helemaal door het dolle toen we daarvan terug kwamen. Ze willen bijna allemaal wel karate les hebben. Nu moeten we het goed gaan regelen en afspreken. Bij de foto’s van deze week zit één foto (470)van de Dappere Dodo’s van De Hilt. Bart, Quido, Martijn, Urbaan, Rob, Brenda, Tijmen en Bram. Ja… ze komen bijna! Zij zijn druk bezig met de laatste voorbereidingen. Het wordt voor hen steeds concreter nu het dichterbij komt. We hebben hier op de Lotus school al de foto’s van hen laten zien en de informatie die ze hebben opgestuurd waarin ze zich voorstellen. De kinderen zijn enthousiast. Met grade 5 en 4 maken we een zelfde soort van presentatie. Foto’s en ieder hun eigen Engelse tekst voor de Dappere Dodo’s. Ook de kalender die we hebben gemaakt van de laatste periode wordt regelmatig aandachtig bekeken. Ze worden zich op die manier bewust van het hoe het gaat lopen en wanneer wij weg gaan. Maar… we hebben één geluk… er komt opvolging voor ons.

Groetjes, knuffels en dikke zoenen,

XXXSTANNY&FRITZXXX

1. Ria:
    18 maart 2013
    Ik begrijp dat jullie terugkomst in Nederland steeds dichterbij komt. Het lijkt me leuk om weer naar huis te kunnen gaan, maar wel met de gedachte dat jullie opvolgers hopelijk ook zo enthousaist zijn en zich voor de kinderen te willen inzetten, maar ook "streng doch rechtvaardig" alles in goede banen willen leiden. Dat zal nog niet meevallen.
    Ik wens jullie nog een goede laatste tijd en laat maar horen als jullie vliegtuig de wielen aan de grond zet!
    Hebben jullie plannen om weer een keer te gaan?

Groetjes,
    Ria
  2. Monique en Rien:
    20 maart 2013
    Hoi hoi,
    Goh wat gaat de tijd toch snel! Alweer aan het aftellen en balans opmaken van de fantastische mijlpalen die jullie bereikt hebben.
    Hier sneeuwt het vandaag ook weer en dus koud, nog geen lente. Toch kan het niet lang meer duren. Heel veel groetjes en toi toi
    Dikke zoenen!
    Rien, Monique, Pien, Bente en Freek.
  3. Sonja:
    20 maart 2013
    Ja echt aan het aftellen, voor de leerlingen van de Hilt, voor jullie, voor jullie opvolgers en natuurlijk ook voor de familie hier en dan mn voor die moeders :-))

Grandioze foto's weer evenals het verhaal. Ff uitprinten dan kan het weer naar Gretha bontekoe.
  4. Bram brouwers:
    21 maart 2013
    Hoi fritz en stanny
    ja ik kom er bijna aan. kan niet wachten maar het moet.
    ik hoop dat de rust terug gekeerd is. en gelukkig dat alles perfect gaat. de kids en jullie natuurlijk.
  5. Quido:
    23 maart 2013
    ik sta ook al te wachten tot we eindelijk kunnen gaan nog maar iets meer als 3 weeken en dan zijn we daar

het word vast heel leuk daar om dat winkeltje te maken voor deze kinderen
  6. Cilia Schaap:
    3 april 2013
    Wat gaat de tijd toch snel, nu moeten jullie je weer instellen om weer terug te gaan, dat lijkt mij erg moeilijk om weer afscheid te moeten nemen van de kinderen. Maar gelukkig kunnen jullie als je weer thuis bent alles goed blijven volgen. Groetjes van CILIA.